שחזור שד אלופלסטי – באמצעות שתלי סיליקון

רוב שחזורי השד בעולם היום נעשים באמצעות שתלים.

השתל מחליף בעקרון את נפח השד המוקרן, מוכנס בניתוח מתחת לשריר בת החזה הגדול , והעור נפרס מעליו כדי לתת מראה טבעי.

בשחזור מיידי –

תוך כדי לקיחה בחשבון של גודל השד, מיקום הגידול וכמות העור שנכרתת בניתוח (הנטייה היום לכרות כמה שפחות עור ובמקרים רבים גם הפטמה נשארת) נעשה תכנון הניתוח

מה עושים?

לאחר גמר כריתת השד נבנה כיס מתחת לשריר הפקטורליס הגדול. ברוב המקרים צריכים להוסיף רשת ביולוגית, כדי לאפשר בניית כיס מספיק גדול להכיל תותבת שתחליף את כל נפח השד הנכרת. כאשר יש כריתה של עור והשד הנוצר ממילוי מעטפת העור הנותר אינו מספיק גדול משתמשים בשתל הניתן לניפוח, וכך בשלב יותר מאוחר להגדיל את נפח השד המשוחזר.

בשחזור מאוחר

בדרך כלל לא נשאר מספיק עור לבניית שד ולפיכך באם רוצים לעשות שחזור עם שתלים יש להרחיב את נפח העור והשריר כדי ליצור כיס מספיק גדול לדמות שת השד. במקרים אלו, מכניסים מותחן רקמות: שתל זמני הממולא בהדרגה במי מלח אחרי הניתוח ומאפשר להשיג תוך תקופה קצרה נפח מתאים. בניתוחים אלו יש שלב נוסף בו מליפים את השתל הזמני בשתל קבוע. ישנו סוג שתלים שבשלב השני צריך להוציא רק את מנגנון הניפוח ("הפומית") ולהמנע מלגעת בכיס השתל עצמו.

שחזור שד

כל השיטות לשחזור שד

שתלי סיליקון - עם או בלי מותחנים, שימוש ברקמות שומן ושריר מהבטן או מהגב, הזרקות שומן ושחזור הפטמה והעטרה – על הסוגים השונים של ניתוחי שחזור שד לנשים שעברו כריתת שד | מאת דן אבן | ייעוץ מקצועי: פרופ' דין עד-אל | פורסם באתר "כמוני"