שחזור שדים לאחר כריתה מניעתית לנשאות

כבר הרבה שנים יודעים על סרטן השד המופע במשפחות. בעקבות גילוי הגן המופיע באשכנזים ה BRCA1   וה BRCA2, אנו יכולים לאתר אוכלוסיות בסיכון ולחשוב על פתרון.

למרבה הצער פתרון ביולוגי או תרופתי עדיין לא נמצא והסיכוי הכי טוב להוריד בהרבה את הסיכוי של הנשים עם הנטייה המשפחתית לסרטן השד היא לכרות את השדיים.

בתלות בסוג הנשאות וההיסטוריה המשפחתית, יש להתייעץ עם כירורג שד וגנטיקאי לגבי ההליך המומלץ. ברוב המקרים  יש לכלול בדיון את נושא השחלות, את גיל הנשאית, את המצב המשפחתי והתוכניות הילודה וכד'

כריתה מניעתית דו צדדית של השדיים מאפשרת לנו בחלק מהמקרים לדמור על כל עור השד כולל הפטמות ולעשות בשלב אחד שחזור עם שתלים ויריעות ביולוגיות.יש לזכרו כי למרות שבצורה זו הפוטנציאל לקבל שדיים אסתטיות וסמטריות הוא גבוה, אולם זה ניתוח לא קל המלווה בהליך החלמה מממושך והתחשה של השד לעולם לא תהיה כמקודם – הוא יהיה יותר קשה והרגישות על העור והפטמות תהיה שונה.

שחזור שד

כל השיטות לשחזור שד

שתלי סיליקון - עם או בלי מותחנים, שימוש ברקמות שומן ושריר מהבטן או מהגב, הזרקות שומן ושחזור הפטמה והעטרה – על הסוגים השונים של ניתוחי שחזור שד לנשים שעברו כריתת שד | מאת דן אבן | ייעוץ מקצועי: פרופ' דין עד-אל | פורסם באתר "כמוני"