הגדלת חזה

הגדלת חזה הוא הניתוח הפלסטי הקוסמטי השכיח ביותר בעולם, ולא בכדי: אחרי שעה של ניתוח מתקבל חזה עם שדיים מוגדלות ואתסטיות. ניתוח זה שהחל עם המצאת שתלי הסיליקון לפני יותר מארבעים שנה היווה פתרון מצויין לנשים בעלות שדיים קטנות ו/או אסימטריה של השד. שתלי הסיליקון גם היוו מהפכה בתחום שחזורי השד לאחר כריתה.

הגדלת שדיים מקובלת מסיום ההתבגרות המינית והנפשית של הנערה קרי מגיל 18 לערך.

מה עושים?

הגדלות שדיים מתבססות ברובן על הכנסת שתל סיליקון להשגת המראה המבוקש. השתל מוכנס בחתך שאורכו 4-5 ס"מ ונמצא באיזור הקפל התת שדי העתידי. ניתן להכניס את השתלים חתך בבית השחי, בפטמה או אפילו בטבור (במידה ומדובר שתל מי מלח), אבל שיטות אלו לא תפסו פופולריות רבה למרות העדר הצלקות על השד עצמו. מיקום השתל תלוי במבנה גוף האישה וצורת השד המקורי. בנשים רזות ובשדיים קטנים מאוד מקובלת הגדלה תת שרירית, בה מוכנס השתל מתחת לחלק משריר בית החזה הגדול וזאת למראה טבעי יותר ולמניעת הרגשת קצה השתל העליון מתחת לעור. בנשים יותר מלאות וכאשר השדיים נפולים מעט, מקובל להכניס את השתל מתחת לרקמת השד.

לארח הניתוח אנו ממליץ ללכת עם חזייה כירורגית או חזיית ספורט במשך חודש ולהמנע מפעליות מאומצת בשבועיים הראשונית לאחר הניתוח

סיבוכים?

נדירים מאוד בניתוח כזה וכוללים דימום מקומי או זיהום. נפח וצורה סופיים מתגלים אחרי מספר שבועות שהנפיחות הראשונית יורדת. שדיים מוגדלים מאוד אינם נוחים ולכן המלצתי להגדיל למראה טבעי ומלא ולא למראה מוגדל, דבר שבסופו של דבר יגרור אי נוחות ורצון להחלפת השתל.

שתלי סיליקון

לצערנו לא נמצא עד היום תחליף ראוי לסיליקון, שתלי מי מלח נוטים לאבד מנפחם עם הזמן ולכן נזנחו בארצות הברית , ושתלים מחומרים אחרים שנוסו , כגון שמן סויה התגלו כמאוד בעיתיים.

הסיליקון כשלעצמו הוא חומר אינרטי שאינו מגיב עם הגוף פרט למקרים מאוד נדירים של רגישות לסיליקון. שתלי הסיליקון הנמצאים בשימוש בארץ הם בעלי פרופיל בטיחות גבוה ואושרו על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי, אולם הם ככל מוצר יכולים לדלוף ואפילו להיקרע עם הזמן.

במחקרים על מאות אלפי נשים שמתוכן הרבה נשים עם שתלים דולפים לא נמצא קשר בין הסיליקון להארעות של איזושהי מחלה מסויימת ולא נמצאה שכיחות יתר של סרטן השד.

בדליפת סיליקון בדרך כלל אין סימנים, רוב הסיליקון הדולף נשאר באיזור השד ורק חלק קטן ממנו יוצא מחוץ לאיזור ונקלט בפילטר הטבעי שלנו: בלוטות הלימפה בבתי השחי.

לאחר הגדלת שדיים עם שתלי סיליקון אנו ממליצים מעקב שנתי של אולטראסאונד שד . במידה ויש חשד סביר לדלף ההמלצה היום , למרות שאין הוכחת נזק היא להחליף את התותבות. אין צורך להוציא בלוטות לימפה המלאות בסיליקון.